LUCHTHAVEN SCHIPHOL

 

 
 
 
 
 
 logo Schiphol

LUCHTHAVEN SCHIPHOL

A World of Opportunities

Schiphol Group is een luchthaven onderneming met Amsterdam Airport Schiphol als belangrijkste luchthaven. Zij willen duurzame waarde creëren voor hun stakeholders, rekening houdend met de verschillende belangen die zij hebben. In hun handelen staan deze kernwaarden centraal: betrouwbaar, efficiënt, gastvrij, inspirerend en duurzaam.
Amsterdam Airport Schiphol is een goed geoutilleerde internationale luchthaven met moderne faciliteiten.
Ze bieden deze faciliteiten aan 99 lijndienst maatschappijen aan, die in 2013 samen 52,6 miljoen reizigers en ruim 1,5 miljoen ton vracht via Schiphol naar hun bestemming brachten.

 

Over onze samenwerking met LUCHTHAVEN SCHIPHOL

Schiphol is geen luchthaven, het is een stad. Dat werd wel duidelijk toen we een rondleiding kregen van bijna een halve dag.
Vooral het veiligheidssysteem, de bagagehandeling en de complexiteit van het in goede banen leiden van de bezoekersstromen, maakten indruk.

Door de hoeveelheid verschillende functies werd het ontwikkelen van nieuwe bedrijfskleding een doordacht proces.
We kwamen uit op Hospitality, Authority en Technicians. Om een eenheid in de hele kledinglijn aan te brengen werd voor kleurvlakken gekozen.
Twee tinten blauw werden consequent in vlakken toegepast in combinatie met steunkleuren.
De Schiphol Group heeft hun kernwaarden centraal: betrouwbaar, efficiënt, gastvrij, inspirerend en duurzaam hoog in het vaandel staan.
Voor iedere kledinggroep hielden we in het concept een duidelijke rangschikking van deze waarden aan.
Uiteindelijk was dat een goede leidraad bij het ontwerpproces.
Hospitality kreeg de vrolijkste outfit met de kleuren van de Nederlandse vlag -we zijn immers trots op onze nationale luchthaven- en een blouse voor de dames met een Delftsblauwe print met moderne verwijzingen naar de luchthaven zoals een vliegtuig en een mobile telefoon.
Voor Authority ontwierpen we een wat ingetogener pak waarbij rekening gehouden moet worden met apparatuur die men bij zich draagt.
Bij de Technicians werd gekozen voor gele accenten, passend bij de auto’s waarin men rijdt.
Deze medewerkers dragen bedrijfskleding die berekent is op alle seizoenen.
Studio Bas van Wayenburg en de dragers zijn er trots op.

 


Back to Top